Oranžērija Ikdienišķi stāsti par draugiem.lv un mūsu draugiem
Septembris, 2014

Par mūsējiem raksta The Washington Post 13

Draugiem.lv grupas viens no augusta lepnumiem un priekiem bija publikācija The Washington Post, kurā stāstīts par mūsu radīto produktu – automātisko darba laika uzskaites sistēmu DeskTime. 

Ko īsti nozīmē darba laika uzskaite? Projekta vadītājs Artis Rozentāls paskaidro: “DeskTime sistēma automātiski piefiksē visu, ko lietotājs vai darbinieks dara pie datora un šīs darbības sakategorizē - Produktīvais, Neproduktīvais un Neitrālais laiks. Produktivitātes sadalījumu var katram sistēmas lietotājam pielāgot.” Vajadzību pēc šāda veida uzskaites 2010.gadā Draugiem.lv grupas vadītāji izjuta savu uzņēmumu darba efektivitātes analīzei, tāpēc pirmsākumos tas tika veidots pašiem priekš sevis, bet pēc tam jau kā piedāvājums arī citiem uzņēmumiem. 2011.gada vasarā DeskTime bija pirmie lietotāji. 

Trīs gadu laikā jau ir 300 uzņēmumu, kas uztic uzskaitīt savu darbinieku pavadīto laiku pie datora, kopējais lietotāju skaits ir teju 40 000. Sistēma tiek izmantota kā Latvijā, tā arī ārpus tās robežām un lietotāji teritoriālā ziņā sadalās līdzīgās daļās -  ASV, Eiropa un Austrumu valstis. Tas ir labs rādītājs, bet uz pasaules fona patiesībā cipari nemaz nav tik iespaidīgi, tāpēc loģisks liekas jautājums, kāpēc gan tāda mēroga izdevumam kā The Washington Post vajadzētu rakstīt par Latvijā izstrādāto sistēmu DeskTime. Artis stāsta par to, kā tad līdz tam tikuši: “Sapratām, ka mūsu DeskTime aplikācijā krājas milzīgs daudzums datu par ikdienas darbiniekiem un lietotājiem. Kad savācām un apstrādājām datus, izrādījās, ka produktīvākajiem darbiniekiem bija viena kopīga parādība – proti, tie bieži gāja garās pauzēs.

Nākamais solis bija izveidot rakstu par to. Liels paldies Draugiem.lv grupas satura radītājai Jūlijai Gifordai,  kura izanalizēja vairākus pētījumus, kas paskaidroja mūsu novērojumus. No iegūto DeskTime un pētījumu datu analīzes radās pamatoti ieteikumi, kā varētu ikdienā cilvēks praktiski izmantot šo informāciju savas produktivitātes uzlabošanai. Tālākais jau bija mūsu neatlaidības jautājums.” Raksts tika nosūtīts dažādiem ārzemju medijiem, bet daudzi no tiem atteica, līdz beidzot to nopublicēja karjeras ieteikumu vietne "The Daily Muse". Artis papildina: “Pēc šīs publikācijas ar mums sazinājās žurnāliste no The Washington Post, viņai interesēja mūsu pētījums un vēlējās to izmantot savā rakstā. Pēc garas intervijas raksts parādījās žurnālā. Interesanti ir tas, ka daudzas vietnes, kuras sākumā atteica mūsu rakstu, pēc tam to pārpublicēja savā vietnē, tajā skaitā Business Insider, Mashable, Lifehacker, Inc.com.”

Par DeskTime rakstījuši

  • The Odd Work-Break Ratio That's Great for Productivity - Mashable 
  • 52-Minute Work, 17-Minute Break is the Ideal Productivity Schedule - Lifehacker 
  • The Magic Numbers for Maximum Productivity: 52 and 17 - Inc. 
  • The Rule of 52 and 17: It's Random, But it Ups Your Productivity - The Muse 

The Washington Post ir ASV dienas laikraksts. Tā ir lasītākā avīze Vašingtonā, kas iznāk kopš 1887.gada un ir reģionā vecākā joprojām iznākošā avīze. Tā ir arī saņēmusi arī 47 Pulicera balvas. Raksta publicēšana par DeskTime šāda mēroga laikrakstā ir nozīmīgs notikums, kas produkta veidotājiem nozīmē ļoti daudz: “Lielām un autoritatīvām vietnēm ir milzīga auditorija, un, kad viņi raksta par mums vai pat tikai piemin un ieliek mazu saiti, tas jau ļauj tūkstošiem jaunu acu ieraudzīt mūsu nosaukumu, uzzināt par mūsu eksistenci,” skaidro produkta vadītājs Artis un uzsver: “Viena veiksmīga publikācija rada lavīnveidīgu efektu, tādu rakstu pārpublicē citi mediji un mēs iegūstam aizvien jaunu auditoriju. To varētu nosaukt par ļoti labu reklāmu, nemaksājot par to!” 

Kā ne mazāk nozīmīgu pozitīvo faktoru šādām publikācijām uzņēmums norāda arī uzticamību produktam, kas rodas cilvēkam, lasot par to sev uzticamos un lielos medijos. Jūlija Giforda, kas ikdienā strādā pie tā, lai pasaulē arvien vairāk cilvēku uzzinātu par Draugiem.lv grupas produktiem, papildina Arta teikto: “Tieši šīs publikācijas ļauj mums atrasties augstākās pozīcijās, ja meklē atslēgvārdus Google, kas atpazīst un augstu vērtē, ja pasaules autoritatīvi mediji runā par mums, līdz ar to viņi mūs meklēšanas rezultātos parādīs augstāk. Tas nozīmē, ka kāds, kas meklē produktivitātes un laika uzskaites aplikāciju, varētu mūs vieglāk atrast.” 

DeskTime iesaka izlasīt: “Lai uzlabotu savu produktivitāti, cītīgi strādā 52 minūtes un tad 17 minūtes atpūties, esot prom no datora.” 

Šis pieredzes stāsts varētu būt noderīgs arī citiem uzņēmumiem. Tas ir pierādījums, ka ar darbu un neatlaidību var sasniegt daudz.

39 cilvēkiem patīk

Vairāk