Oranžērija Ikdienišķi stāsti par draugiem.lv un mūsu draugiem
Novembris, 2013

Ko mēs darām internetā? 10

Mēs regulāri veicam aptaujas, lai noskaidrotu, vai esam uz pareizā ceļa un uzzinātu, kā mainās jūsu attieksme un ieradumi. Esam izpētījuši jūsu interneta lietošanas paradumus, noskaidrojuši, kuras draugiem.lv sadaļas jums vismīļākās, kuras gribētos uzlabot, bet kuras svarīgas tikai pavisam nelielam skaitam lietotāju.

Dzīve tīmeklī

Internets ir plaša pasaule. Tajā var iegūt informāciju, sazināties, izklaidēties, veidot savu biznesu... Šo sarakstu varētu turpināt, bet mēs centāmies noskaidrot, kuras interneta iespējas vissvarīgākās ir tieši draugiem.lv lietotājiem.

Saprotams, ka, vērtējot šīs aptaujas rezultātus, jāņem vērā, ka tā ir veikta draugiem.lv, tātad internetā, līdz ar to neatspoguļo visas sabiedrības, pat ne visu interneta lietotāju viedokli.

Uz jautājumu, cik liela nozīmē Tavā dzīvē ir internetam, vairāk kā 60% atbildēja liela vai ļoti liela, vien mazliet vairāk kā 8% to novērtēja kā nebūtisku. To apliecina arī atbildes par internetā pavadīto laiku – teju 55% atzīst, ka internetā pavada vairāk kā četras stundas dienā, bet 15% pat vairāk kā 8 stundas. Tā ir ievērojama daļa mūsu dzīves. Saprotams, ka ir cilvēki, kuriem internets ir neatņemama darba vai studiju sastāvdaļa, tomēr interesanti ielūkoties atbildēs, kas stāsta, ko tieši mēs darām internetā.

Ko mēs te darām?

Interesanti, ka rosīšanās sociālajos tīklos jums izrādījās svarīgāka par saziņu e-pastos, skype u.t.t.. 90% aptaujas dalībnieku atbildēja, ka katru dienu lieto sociālos tīklus, arī draugiem.lv, savukārt saziņai 77%. Saprotams, ka arī sociālajos tīklos tieši saziņas funkcija ir viena no svarīgākajām, turklāt aptauja veikta vidē, kurā visi ir vismaz viena sociālā tīkla lietotāji, tomēr arī e-pasts taču ir ikvienam no mums, turklāt Latvijas populārākais portāls ir inbox.lv, nevis draugiem.lv, tāpēc šāds rezultāts mazliet pārsteidzošs.

41% apgalvo, ka katru dienu izmanto internetu studijām vai darbam, 66% lasa ziņas, bet 39 % skatās video kanālus. Tieši šīs ir svarīgākās pozīcijas, runājot par internetā pavadīto laiku. Zīmīgi, ka visnotaļ neliels ir to lietotāju skaits, kas katru dienu veic pirkumus internetā – gan kolektīvās iepirkšanās portāliem, gan interneta veikaliem šis skaitlis ir 2%. Nav šaubu, ka tas pieaugs, pieaugot piedāvājumam un uzticībai interneta norēķiniem. Zīmīgi, ka tā aptaujāto daļa, kas paši izmanto internetu peļņas gūšanai, ir vairāk kā trīsreiz lielāka – 7%, tomēr tieši šajā jautājumā ir arī vislielākais atbilžu – „nekad neizmantoju” skaits – 70%.

Interneta lietošanas ieradumi.

Vēstules, galerijas un...

Šajā kontekstā interesanti aplūkot, kādi tad ir tieši draugiem.lv lietošanas ieradumi, ko noskaidrojām citā aptaujā.

Saprotams, ka to, cik daudz mūsu lietotāju apmeklē katru no sadaļām, mēs redzam sausās statistikas ailītēs, tomēr bieži apmeklēta un nozīmīga sadaļa nav viens un tas pats. Līdzīgi kā ar cilvēkiem – ne jau tie, kurus satiec visbiežāk, ir Tavi tuvākie draugi. Tomēr skaidrs, ka tik fundamentālas portāla sadaļas kā vēstules un galerijas ir gan apmeklētas, gan arī nozīmīgas. 100 punktu nozīmības skalā vēstules saņēmušas 91, bet galerijas 85 punktus. 

Draugiem.lv lietošanas ieradumi

Šie skaitļi sakrīt ar iepriekšējās aptaujas augstajiem saziņas kā svarīgākās interneta lomas rādītājiem. Šādi rezultāti bija viegli prognozējami, tāpēc mūs vairāk interesēja citas sadaļas. Diviem vaļiem seko sadaļa, kuras iespējas pilnībā izmanto neliels cilvēku skaits, pamatā iztiekot ar to informāciju, kas izvadīta portāla sākumlapā. Tas ir kalendārs jeb visticamāk – draugu jubilejas. Tiem, kas lieto kalendāra pārējās funkcijas, tā loma noteikti ir vēl augstāka. Tālāk seko statistika, runā (par ko mums īpaši liels prieks), dāvanas un domubiedru grupas. Diemžēl Oranžērija atrodas pavisam tuvu apakšgalam, lai gan tie 13 punkti, ko esam ieguvuši gada laikā, nemaz nav tik slikts rādītājs. Vismaz tā mēs sevi mierinām. 

12 cilvēkiem patīk