Oranžērija Ikdienišķi stāsti par draugiem.lv un mūsu draugiem
Maijs, 2013

Atbrauc un novērtē 6

Draugiem.lv grupas birojā ik dienas viesojas vairāki ciemiņi. Dažas reizes nedēļā ierodas arī lielākas apmeklētāju grupas, lai iepazītos ar draugiem.lv un meitas uzņēmumu darbību. 

“Mūsu uzņēmums daudziem ir iedvesmas avots – vide, draudzīgas attiecības, atvērts birojs- ir lietas ko novērtē ne tikai vietējie uzņēmēji un studenti, bet arī viesi no tuvākām un tālākām zemēm,” stāsta draugiem.lv runasvīrs Jānis Palkavnieks, kurš arī vairākumā gadījumu uzņem viesu grupas. Jānis stāsta, ka birojā ir viesojušies ciemiņi no gandrīz visām Eiropas valstīm, kā arī no NVS valstīm, ASV, Turcijas, Indijas un pat Japānas. “Visas ir grūti pat atcerēties, tāpēc no šī gada esam izveidojuši arī viesu grāmatu, lai neaizmirstu to, kādi cilvēki ir pie mums bijuši,” piebilst Jānis. 

Pagājušajā mēnesī birojā viesojās divas studentu grupas no Helsinku lietišķo zinātņu universitātes “Metropolia” un Amsterdamas Universitātes. Abas grupas bija īpašas ar to, ka galvenais brauciena mērķis bija tieši draugiem.lv apmeklējums. 

Viesiem tiek piedāvāta ekskursija pa biroju, neliela prezentācija par Draugiem.lv grupas uzņēmumiem, kam seko diskusija un atbildes uz dažādiem jautājumiem. “Katrs viesis ir īpašs, līdz ar to nav vienādu pasākumu,” par daudzajām tikšanās reizēm stāsta runasvīrs Jānis Palkavnieks. 

Kā tad ciemiņi jūtas pie mums?

Somijas kompānijām vajag iemācīties pāris lietas no draugiem.lv

Francisco no Somijas: Mūsu vizīte raksturojama vienā vārdā- apbrīnojami! Pirmkārt, pašas vietas un cilvēku, kas mūs sagaidīja, enerģija bija lipīga. Pēc vizītes es vēl joprojām smaidu, neskatoties uz to, ka ir pagājušas jau 3 nedēļas. Otrkārt, strādāju jau 10 gadus un nekad iepriekš nebiju redzējis, saskāries ar kompāniju, kura cienītu tās darbiniekus tā, kā to dara draugiem.lv. Vienkārši izsakoties, Somijas kompānijām vajag iemācīties pāris lietas no draugiem.lv, lai uzlabotu darbinieku darba apstākļus.  Treškārt, inovāciju apjoms bija neticams. Turklāt zināšanu līmenis kompānijā bija neticami iespaidīgs. Mans skats uz karjeras dzīvi dramatiski izmainījās un patiesi vēlu visu to labāko jūsu kompānijai.”

Martons no Nīderlandes: „Mūsu universitātē esam izveidojuši organizāciju tiem studentiem, kas mācās mediju studijas. Viens no uzdevumiem, kuru veic šī organizācija, ir ceļojumu plānošana uz citām valstīm, lai iepazītos ar dažādiem mediju uzņēmumiem un salīdzināt tos ar Nīderlandes medijiem. Par draugiem.lv uzņēmumu uzzinājām nejauši un nolēmām apskatīt tādēļ, ka šis uzņēmums Latvijā joprojām spēj konkurēt ar sociālo tīklu facebook.com. Tas ir liels retums.”

Jarno no Somijas: “Brīdī, kad ienācu draugiem.lv ofisā, es varēju sajust entuziasmu un inovāciju garu. Šī īsā vizīte bija pati labākā kompānijas vizīte, kāda man ir bijusi, un draugiem.lv ir mainījis manu viedokli par to, kā kompānija būtu jāvada. Es vēlos, kaut man būtu iespēja strādāt vidē, kāda ir draugiem.lv.

Ema no Nīderlandes: „Ekskursija uz draugiem.lv biroju bija noderīga, jo ir interesanti redzēt, kā strādā sociālais tīkls no iekšpuses. Man šis būtu sapņu darbs. Noderīgi ir uzzināt par citu valstu medijiem, jo es varu sākt domāt par to, kurā mediju nozarē un valstī vēlētos nākotnē strādāt.”

Aizbraucot un paviesojoties, guvu tik daudz pozitīvu emociju

Arturs no Somijas (dzimis Latvijā): “Draugiem.lv, ja nemaldos, esmu reģistrēts kopš 2004.gada. Visus šos gadus, izmantojot šo sociālo mediju, nebiju iedomājies, cik patiesībā daudz es par to nezinu. Dzīvojot ārzemēs un mācoties par Google, facebook, Intel, radās vēlme to izpētīt tuvāk. Aizbraucot un paviesojoties, guvu tik daudz pozitīvu emociju, ka visas nav iespējams izteikt vārdos. Ja būs iespēja, vasarā noteikti atgriezīšos, jo draugiem.lv ir ne tikai uzņēmums, kuru var apskatīt, bet tas arī var daudz iemācīt un sniegt.”

Irena no Nīderlandes: „Mani fascinē, cik daudz tiek piedomāts pie biroja telpu izkārtojuma, lai darbiniekiem ir labāk un ērtāk. Telpas ir gaišas, tajās ir daudz zaļās krāsas, kas dod mundrumu, nevis nomāc. Arī terase, manuprāt, ļauj darbiniekiem iziet sakopot domas svaigā gaisā, iedzert malku kafijas un turpināt strādāt ar jaunu sparu.”

Julija no Nīderlandes: „Nīderlandē ir sociālais portāls „Hyves”, kas diemžēl nespēj konkurēt ar portālu facebook.com. Tāpēc mēs gribējām redzēt draugiem.lv biroju, jo tas joprojām Latvijā ir lielāks sociālais tīkls par facebook.com. Esmu pārsteigta, kā tik lokāls uzņēmums var strādāt tik labi un nepazust zem facebook.com spiediena. Brauciens uz šo biroju man bija noderīgs. Es varu salīdzināt Latvijas un Nīderlandes mediju darbību.”

“Mums ļoti patīk uzņemt ciemiņus, bet diemžēl vizīšu grafiks ļoti aizņemts, tāpēc man jābrīdina potenciālie viesi, ka visus uzņemt nespēsim, bet darām, ko varam,” rezumē draugiem.lv runasvīrs Jānis Palkavnieks, piebilstot, ka uzņēmums uzņem tikai ciemiņus sākot no vidusskolas pēdējām klasēm, jo “mazākajiem te nebūs interesanti”.

9 cilvēkiem patīk