Oranžērija Ikdienišķi stāsti par draugiem.lv un mūsu draugiem
Decembris, 2015

Jubilejas ceļojums uz Itāliju 3

Dzimšanas diena, jauns gads – kā kārtējais atskaites punkts un jauna posma sākums, lai uzstādītu jaunus mērķus un apņemšanās. Draugiem.lv grupas uzņēmums Pērkamkopā.lv ir nosvinējis savu 5. dzimšanas dienu. 

Par plāniem vēl nerunāsim, ka nenoskauž, bet par to, kā ir bijis līdz šim, mēs gan vēlamies pastāstīt.

Kolektīvā iepirkšanās un Pērkamkopā.lv

Kolektīvās iepirkšanās pārspīlētā popularitāte ir norimusi un ieņēmusi stabilu pozīciju kopējā tirgū. Pērkamkopā.lv vadītājai Līvai Liepiņai lūdzām pastāstīt, kas ir kolektīvās iepirkšanās portāli un kas ir Pērkamkopā.lv:  „Kolektīvās iepirkšanās portāls - šis nosaukums pēc būtības nekad tā īsti Latvijā nav realizējies, taču tā arī šobrīd tiek saukti portāli, kuros tiek tirgoti Kuponi, kurus var apmainīt pret precēm un pakalpojumi ar ievērojamām atlaidēm. 

Latvijā pircēju skaits neietekmē cenu

Sākotnēji šo portālu ideja tika aizgūta no Amerikas portāla Groupon, ideja - jo tiek savākts lielāks pircēju skaits, jo preci vai pakalpjumu var iegādāties lētāk. Latvijā pircēju skaits neietekmē cenu, nav nozīmes vai pircējs ir viens vai to ir simts. Pērkamkopā.lv ir iespēja iegādāties ikdienai nepieciešamos skaistumkopšanas pakalpojumus, biļetes uz teātra izrādēm un koncertiem, atpūtas un izklaides piedāvājumus, arī šī brīža trendu - Latvijā Ražotas preces.”

5 gadu attīstība

Piecu gadu laikā Pērkamkopā.lv ir izaudzis par vadošo kolektīvās iepirkšanās portālu Latvijā. Pašos pirmsākumos bija tikai 1 piedāvājums dienā un tika piedāvāti vienīgi pakalpojumi. Pirms diviem gadiem sākām eksperimentēt ar preču tirgošanu, kas pavēra mums jaunas attīstības iespējas. 

Lāča pakalpojums

Atskatoties pagātnē, Līva atceras laiku, kad kolektīvās iepirkšanās portāli auga kā sēnes pēc lietus. No vienas puses nav jau žēl un ne visi šie portāli spēja būt konkurenti lielajiem tirgus spēlētājiem, taču diemžēl šī darbošanās daudzos gadījumos bojāja gan pircēju, gan sadarbības partneru sajūtu un viedokli par šādām vietnēm. Kāpēc? Līva skaidro: „Kļūda bija īstermiņa domāšana - kaut ko ātri pārdot un viss, nedomājot ne par sadarbības partneru ieguvumiem, ne par to, cik kvalitatīvu pakalpojumu saņems klients. Un tieši tas radīja negatīvus stereotipus, kas iesēdušies prātā dažam vēl šobrīd.

Mums ir svarīgs gan mūsu sadarbības partneris, gan klients

Ja es eju ar Kuponu, tad man iedos mazāku Kebabu, uztaisīs paviršu manikīru vai izturēsies kā pret nesvarīgu klientu. Tajā laikā patiešām bija grūti pārliecināt gan sadarbība partnerus, gan klientus, ka mēs esam kaut kas savādāks. Ka mums ir svarīgs gan mūsu sadarbības partneris, gan klients.

Šodien turpinām pirkt kopā

Pēc 5 gadu darbošanās Pērkamkopā.lv vēl joprojām ir vieni no vadošajiem šajā jomā. Kā jau minējām iepriekš, masu psihoze ir beigusies un tagad pircēju aktivitāte ir stabila, vairāk prognozējama, katrs kolektīvās iepirkšanās portāls ir izveidojis savu tēlu un fokusējas uz kādām noteiktām lietām, savu „odziņu”. Pērkamkopā.lv gadījumā pirmā doma, kuru virzienu izvēlēties par savu īpašo, bija – Latvijā ražotas preces. Līva atzīst, ka šis virziens patīk arī portāla pircējiem, īpaši par to priecājas tie, kas dzīvo ārpus Rīgas, kur varbūt nav tik daudz dažādu tirdziņu ar pašmāju darinājumiem, taču Pērkamkopā.lv dod iespēju gan iepazīt pašmāju ražotājus, gan arī viņu piedāvājumus iegādāties, saņemt savā pilsētā ērti un turklāt lētāk, jo Pērkamkopā.lv nozīmē pirkt lētāk.

Tāpat pēc Līvas domām Pērkamkopā.lv viena no veiksmes atslēgām ir attieksme, jo visa komanda ļoti piedomā par savu attieksmi pret sadarbības klientiem un pircējiem, veido atsaucīgu un patīkamu klientu apkalpošanas sistēmu. Daudz analizē piedāvāto preču un pakalpojumu kvalitāti, vērtē klientu apmierinātību. 

Kuģa kapteine

Līva Liepiņa

Nu jau pusotru gadu Pērkamkopā.lv vadītāja ir Līva Liepiņa, kura projektā darbojas no tā pirmsākumiem. Līva ir darījusi visu – gan vadījusi projektus, gan pakojusi preces, lai tās sūtītu saņēmējiem – dažādi darbi no A līdz Z. Līva atzīst, ka viņai ir sava sapņu komanda, lielisks kolektīvs, kas noteikti ir viena no lielajām veiksmes atslēgām šajā stāstā. 

Un ar patiesu aizrautību viņa par savējiem stāsta: „ Mēs varam viens uz otru paļauties, reizēm pateikt kādu skarbāku vārdu un pēc tam atkal samīļot, strādāt ar smaidu sejā pēc vislabākās sirdzapziņas. Mēs neesam vienkārši kolēģi, bet tiešām nākam uz darbu kā uz savām otrajām mājām, pie otras ģimenes. Ar prieku reizi mēnesī visi kopā satiekamies arī uz kādām ārpus darba aktivitātēm - slidošanas, riteņbraukšānas, kopīgu koncerta apmeklējumu, pavasara pastaigu mežā un daudz citas interesantas nodarbes, kas mūs satuvina vēl vairāk. Šī saliedētība mums palīdz ikdienas darbos un arī pārvarēt grūtākus brīžus, kad tādi radušies.”

Piecas tortes un viena svecīte

Nu jau nosvinēta 5. dzimšanas diena. Ja parasti jubilāri saņem dāvanas, tad šajā gadījumā jubilāri gadu no gada rūpējas, lai citus iepriecinātu ar labu izklaidi un lieliskām balvām. Pirmajā gadā Pērkamkopā.lv organizēja piketu, kur dalībniekiem bija uzdevums būt radošiem, ierasties pie Pērkamkopā.lv biroja un  protestēt pret zemām cenām.  Nu jau 4 gadus pēc kārtas – orientēšanās spēle. Spēles pamatbūtība ir nemainīga – dalībnieki saņem norādes, meklē Pērkamkopā.lv sadarbības partnerus, dodas ciemos, lai izpildītu kādu no sagatavotajiem uzdevumiem un spēles noslēgumā visi satiekas vienuviet, lai saņemtu sadarbības partneru simpātiju balvas un izlozētu galveno balvu – ceļojumu. Šogad spēlē piedalījās 156 komandas un ceļojums uz Itāliju ir izlozēts. Ko par savu uzvaru saka komanda Jenoti Sicīlijā, kā veicās pašā spēlē un noslēguma pasākumā vari apskatīt video atskatā.

Ik dienas, uzrunājot savus pircējus, Pērkamkopā.lv saka: „PALIEC TUR, KUR VIENMĒR ESI GAIDĪTS! Ienāc ciemos uz palikšanu, un mēs Tevi cienāsim ar saturīgām sarunām, īpašiem piedāvājumiem un daudz ko citu!” Pērkamkopā.lv – mazliet laimīgāki, jo varam atļauties vairāk!

25 cilvēkiem patīk

Vairāk