SIA SKC

Oficiālā lapa
Ieteikt
 2

Padomi veiksmei

Trīs „PAR” neliela vai vidēja uzņēmuma dalībai izstādē


gal_229410767_middle

Daudzu nelielu uzņēmumu vadītājiem dalība izstādē asociējas ar milzīgu naudas resursu izdošanu, kas uzņēmumam nav pa kabatai, turklāt arī brīvā laika nav tik daudz, lai tai gatavotos. Ikreiz saņemot uzaicinājumu pieteikt sava uzņēmuma dalību izstādē tiek pārdomāti jautājumi par tā jēgu. Tā kā uzņēmums ir neliels tiek nolemts - mūsu klienti jau noteikti izstādi neapmeklē, nav jēgas piedalīties. Šeit vietā jautāt, vai nevēlaties palielināt savu klientu skaitu? Vai negribat uzzināt kā jūsu uzņēmums izskatās uz pārējo nozares uzņēmumu fona? Ja atbilde ir apstiprinoša, lūk, iemesls dalībai izstādē!

Izstāde sniedz iespēju visātrāk satikt un iepazīties ar jauniem klientiem un sadarbības partneriem, novērtēt uzņēmuma pozīcijas attiecībā pret citiem nozarē esošiem uzņēmumiem un iegūt tūlītēju atgriezenisko saiti – noskaidrot klientu viedokļus un noslēgt jaunus sadarbības līgumus.

Pirmkārt, konkrētas nozares izstādi apmeklē tie, kuriem tā patiešam interesē. Jo kā gan citādi, cilvēki speciāli izbrīvē laiku savā dienas grafikā, maksā ieejas maksu un vairākas stundas pavada staigājam izstādes stendu labirintos vācot bukletus, brošūras un uzdodot interesējošos jautājumus stendā strādājošajiem. Un vienalga vai viņu mērķis ir ko nopirkt, uzzināt nozares jaunumus, iegūt sīkāku informāciju par kādu preci vai pakalpojumu, katrs no apmeklētājiem ir potenciālais klients, kuru iespējams iegūt, ja vien būsiet pienācīgi sagatavojies izstādei.

Otrkārt, izstāde ir iespēja pārbaudīt, cik spēcīgs, atpazīstams ir uzņēmuma zīmols vai piedāvātā prece un pakalpojums. Kā tas izskatās uz pārējo nozares uzņēmumu fona? Kā arī, izstāde ir iespēja, lai veicinātu uzņēmuma atpazīstamību. Tāpēc būtiski ir pareizi izvēlēties stendu un tā noformējumu, lai tas atspoguļotu uzņēmuma galvenās vērtības un paliktu atmiņā izstādes apmeklētājiem arī pēc tās. Stenda noformējumā jābūt uzņēmuma krāsām un simbolikai. Izvēloties izstādes stendu veidot no saliekamajiem stendiem, tos būs iespējams izmantot arī pēc izstādes – reklāmas akcijās, prezentācijās, degustācijās u.c. Varbūt tieši stends būs tas, kas potenciālajam klientam pēc izstādes atsauks atmiņā jūsu uzņēmumu, ieraugot to kādā prezentācijā. Izstādē jākoncentrējas uz konkrētu preci vai produktu grupu, jo visu ko uzņēmums piedāvā vienā reizē nebūs iespējams noprezentēt. Tāpēc, lai neradītu haotisku iespaidu, jāizvēlas konkrētas preces vai pakalpojumus ko akcentēt izstādē.

Treškārt, pateicoties tūlītējas atgriezeniskās saites iegūšanas iespējai, izstāde ir tā vieta, kur uzzināt esošo un potenciālo klientu domas, novērtējumu par piedāvāto un saprast, ko nepieciešams mainīt un uzlabot vai gluži pretēji, kas ir uzņēmuma stiprās puses attiecībā pret konkurentiem. Kas savukārt, ne tikai palīdzēs savu uzņēmumu novērtēt skatoties no malas, bet arī, ja tiks ņemts vērā, palīdzēs tā attīstībai.

Gatavošanās izstādei un dalība tajā ir grūts, laikietilpīgs un sarežģīts uzdevums, kas turklāt prasa lielus finansiālus ieguldījumus. Taču laicīgi, precīzi un rūpīgi plānojot uzņēmuma dalību izstādē iespējams ietaupīt uz stenda vietas īri, izgatavošanu un uzstādīšanu, avio biļetēm un viesnīcas rezervāciju, ja izstāde norisinās ārpus Latvijas. Ieguvumi noteikti attaisnos ieguldījumus – jauni klienti un sadarbības partneri, iepazīti citi nozares uzņēmumi un novērtētas savas pozīcijas, kas palīdzēs veicināt uzņēmuma attīstību.


Saliekamo stendu praktiskais pielietojums starp izstāžu periodā

gal_229410800_middle

Saliekamo stendu ērtais, praktiskais un finansiāli efektīvais pielietojums izstādēs nevienam vairs nav noslēpums, bet ko iesākt ar stendu pēc izstādes, kur likt banera stendu, leti, bukleta turētāju u.c.? Vai tiešām tie jānovieto uzņēmuma noliktavā līdz nākamajai izstādei? Noteikti, nē, katram no izstādē izmantotajiem saliekamajiem stendiem iespējams atrast jēgpilnu pielietojumu arī ikdienā, organizējot degustācijas, reklāmas akcijas, izvietojot tos tirdzniecības vietās vai birojā, konferencē vai uzņēmuma kopsapulcē.

Tā, piemēram, banera tipa stendi un bukletu turētāji var tik izmantoti tirdzniecības vietās vai uzņēmuma birojā, letes un lielformāta rāmju tipa stendi vai pop – up stendi lieliski iederēsies konferencēs, preses konferencēs vai uzņēmuma kopsapulcēs u.tml.

Lūk, daži piemēri, kā saliekamie stendi ieguva praktisku pielietojumu arī pēc izstādes, tā attaisnojot finansiālo ieguldījumu un pierādot pielietojuma daudzveidību un efektivitāti.

Atpūtas ceļojumu eksperts Vanilla travel pēc izstādes savu banera tipa stendu, Elfra ABC, novietoja birojā, kur ik dienas ierodas potenciālie klienti, lai uzzinātu par ceļojuma iespējām, ko piedāvā uzņēmums. Uz stenda attēlotā informācija, populārākie ceļojuma gala mērķi, netieši klientu pamudina izvēlēties sev vēlamo ceļojuma mērķi, neapgrūtinot ceļojuma konsultantu ar jautājumiem, uz kurieni uzņēmums piedāvā doties. Savukārt, novietojot banera stendu tuvu skatlogam, to pamana garāmgājēji, tā tiek popularizēts uzņēmums un tā pakalpojums, kā arī piesaistīti jauni potenciālie ceļot gribētāji.

Elfra ABC banera tipa stenda plakāti stiprinās ar „click” profilu palīdzību, kas nodrošina ātru un vieglu plakātu nomaiņu. Stends ir viegls un ērti transportējams tam paraudzētajā transportcilindrā, turklāt to salikt un izjaukt iespējams dažu minūšu laikā, tā nezaudējot laiku starp prezentācijām vai konferencēm, kas norisinās vienas dienas laikā dažādās vietās.

Citā piemērā Auto dīleris Toyota rāmju tipa saliekamo stendu, Elfra Elegance, pēc izstādes novietoja tirdzniecības vietā, blakus pārdošanā esošajam auto. Uz stenda tika izvietota īsa informācija par iespēju auto iegādāties līzingā. Ja klientam šāda veida jautājums bija aktuāls, dodoties uz auto salonu, tad, nejautājot tirdzniecības aģentiem, viņš šo informāciju ieguva paraugoties uz stendu. Un jau ar noformulētiem papildjautājumiem, par līzinga nosacījumiem, klients var uzsākt sarunu ar aģentu.

Elfra Elegance, rāmju tipa salokāmais stends, ir veidots no anodētiem alumīnija rāmjiem. Pateicoties iespējai mainīt stenda konfigurācijas un reklāmas paneļus, nomainot tikai vizuālo materiālu, stendu iespējams pielāgot aiz vien jaunu reklāmas un mārketinga akciju vajadzībām. Rāmju tipa stendi ir īpaši piemēroti lielformāta foto izvietošanai, turklāt informāciju uz tā iespējams izvietot uz abām stenda pusēm.

Savukārt, gaļas pārstādes uzņēmuma Marno gadījumā, Elfra Active degustācijas lete starp izstāžu un starp degustāciju periodā tika izmantota prezentācijā, kurā uzņēmuma pārstāvji informēja par aktualitātēm un jaunumiem. Konferencēs un sanāksmēs, it sevišķi, ja tajās tiek aicināti piedalīties arī masu mediji, lieliski iederas arī lielformāta pop – up un rāmja tipa stendi, kuri tiek novietoti prezentācijas vadītājam aiz muguras kā fona stends. Stends labi izskatās televīzijā un fotogrāfijās, radot asociāciju ar uzņēmumu.

Elfra Active, rāmju tipa saliekamās letes, ir īpaši piemērotas prezentācijās un pārtikas produktu degustāciju akcijās. Letes paneļi ir ātri un viegli nomaināmi, pielāgojami aiz vien jaunām reklāmas un degustāciju akcijām. Leti ir ātri un viegli salikt un izjaukt, ko paveikt ir pa spēkam jebkuram.

Kā jau piemēros var redzēt, saliekamie stendi ikdienā kalpo kā reklāmas instrumenti, nododot potenciālajiem klientiem aktuālāko uzņēmuma informāciju. Saliekamie stendi ir ērti un praktiski arī no tāda aspekta, ka nomainot tikai vizuālo informāciju stends iegūst pavisam citu izskatu un nes pavisam citu vēstījumu, kuru uzņēmums vēlas nodot potenciālajiem klientiem vai sadarbības partneriem, tādējādi ietaupot finansiālos līdzekļus jauna stenda, reklāmas instrumenta iegādei. Turklāt, pateicoties alumīnija izturībai, no kura tiek izgatavoti saliekamie Elfra stendi, tie kalpos ilgi un neliks vilties pat visaktīvākajiem izstāžu, degustāciju un prezentāciju organizētājiem.

 Sīkāk par stendiem: http://www.skc.lv



Izstāde - veiksmīgas komunikācijas priekšnosacījums

gal_106223038_middle
Pasaulē ik gadu tiek rīkotas apmēram 3200 starp reģionālas izstādes un gadatirgi, no kuriem vairāk kā 700 notiek Eiropā. Uzņēmumi ir pamanījuši šī pakalpojuma efektivitāti preču un pakalpojumu noieta veicināšanai, jaunu klientu un sadarbības partneru iegūšanai, kā arī uzņēmuma tēla atpazīstamības radīšanai.

No izstādes rīkotāju puses katras izstādes mērķis atšķiras, bet uzņēmējam tas paliek viens- iepazīstināt potenciālos klientus un sadarbības partnerus ar savu piedāvāto preci vai pakalpojumu. Tāpēc pirms katras izstādes ir rūpīgi jāizplāno tās stratēģija, jānosprauž mērķis, uzdodot jautājumus- kādēļ jāpiedalās konkrētajā izstādē, ko tā dos uzņēmuma tālākajai attīstībai? Jānoformulē izstādes uzdevums- kādi pasākumi un, ar kādām darbībām, tiks realizēti iecerētā mērķa sasniegšanai. Kā arī skaidri jāredz rezultāts- kādā veidā veiktie uzdevumi nodrošinās izvirzītā mērķa sasniegšanu?

Aptaujas liecina, ka galvenie iemesli kādēļ uzņēmumi izmanto šo mārketinga komunikācijas formu ir uzņēmuma popularitātes celšana (85%), veco kontaktu uzturēšana (70%), kā arī jaunu klientu piesaiste (70%). Tirgus prezentācijas (63%) un jaunu produktu izrādīšanas iespējas (60%).Savukārt 60% no apmeklētājiem uz izstādi dodas, lai izšķirtos par kādu konkrētu preču vai pakalpojumu iegādi.

 Ja māc šaubas vai piedalīties izstādē, piedāvājam aplūkot iemeslus, kādēļ, tas būtu jādara:

    * izstāde piedāvā iepazīties ar nozares sasniegumiem kopumā, kas ikdienas darbā iespējams netiek darīts;
    * tā dod iespēju pārbaudīt sevi salīdzināt savu veikumu ar citu šīs pašas nozares firmām, tādējādi sniedzot iespēju novērtēt savas iespējas tirgū;
    * izstādē iespējams iepazīties ar konkurentiem, novērtēt viņu sasniegumus, veikumu;
    * tāpat izstāde sniedz iespējas tikties ar jau esošajiem klientiem, sadarbības partneriem, pārrunāt sadarbības turpmāko gaitu, tās nianses;
    * izstāde sniedz iespējas izzināt tirgus pieprasījuma nianses;
    * tā sniedz iespēju nodibināt jaunus kontaktus, līgumu parakstīšanu;
    * ne tikai tikties ar jau esošajiem klientiem, bet piesaistīt arī jaunus, jo labi stenda darbinieki un pārdomāta prezentācija, ieintriģēs un piesaistīs jaunus klientus;
    * izstāžu laikā iespējams apmeklēt ar izstādēm un konkrētās nozares, kuru pārstāvat, saistītus pasākumus, kas sniegs idejas un iespējas jaunām iecerēm;
    * jau uz vietas izstādes laikā iespējama preču un pakalpojumu piedāvāšana un pirkšana, tādējādi gūstot tūlītēju peļņu;
    * tāpat iespējama jaunu tehnoloģiju un iekārtu pirkšana;
    * kā arī izstādes laikā iespējams uzzināt un izpētīt konkurentu piedāvātās preces, pakalpojumus un to cenas.

Tātad, ko Jūsu uzņēmums gūs piedaloties izstādē un kā tas ietekmēs iecerēto rezultātu? Pirmkārt, tas ir personīgais kontakts ar jau esošajiem un topošajiem klientiem. Otrkārt, piedalīšanās izstādē cels Jūsu uzņēmuma popularitāti, vārda atpazīstamību, kas vienlaicīgi pilda arī reklāmas funkcijas, tādējādi pat iespējams ietaupīt uz reklāmas rēķina, kuras tiktu izvietotas, piemēram, drukātajos vai elektroniskajos medijos. Un, treškārt, kas pats galvenais, ilgtermiņā tas dos iecerēto rezultātu, proti, jaunu līgumu noslēgšanu!

Neviens cits mārketinga instruments nepiedāvā tik spēcīgu atgriezenisko saiti kā izstādes. To sniedz tiešais kontakts ar klientiem un sadarbības partneriem, jo satiekoties klātienē, sarunājoties ir daudz vieglāk un precīzāk nodefinēt, ko mērķauditorija vēlas, kas tai ir svarīgi. Savukārt uzņēmums var izvērtēt savu līdzšinējo darbību un saprast, kas tajā ir pozitīvs un, ko vajadzētu mainīt.