Elovelo

Oficiālā lapa
Ieteikt

Jautājumi un atbildes

Kas ir elektriskais velosipēds?
Elektriskais velosipēds ir parasts standarta velosipēds, kuram ir rūpnieciski vai vēlāk ekspluatācijas laikā uzstādīts elektriskais asistents, kura galvenās sastāvdaļas ir akumulators un elektriskais dzinējs.

Elektriskais velosipēds ir transporta līdzeklis, kas pēc savas būtības no juridiskā viedokļa ir velosipēds un atšķirībā no transporta līdzekļiem ar, piemēram, iekšdedzes dzinēju tam nav nepieciešami izdevumi, kas saistīti ar apdrošināšanu, stāvvietām un principā arī ar degvielu.
Cik lielu attālumu es varu veikt ar vienu akumulatora uzlādi?
Attālums, kuru var veikt ar vienu akumulatora uzlādi, ir atkarīgs no vairākiem faktoriem un apstākļiem, kā piemēram:

cik daudz pūļu Jūs esat gatavs pielietot pats, veicot šo ceļa gabalu;
kāds ir izvēlētais elektriskā velosipēda asistēšanas līmenis;
akumulatora kapacitāte (ampērstundas, apz. Ah);
cik kalnains ir Jūsu ieplānotais ceļš;
braucēja svars.

Normālos ikdienišķos apstākļos Jūs droši varat rēķināties ar apmēram 50 km lielu attālumu.

* Lūdzu ņemiet vērā, ka dažu ražotāju tīmekļa vietnēs tiek atspoguļoti nereāli nobraukumi ar vienu akumulatora uzlādi, šāds nobraukums tiek panākts, ļoti labam velosipēdistam braucot pa ideāli gludu trasi. Šādā veidā atspoguļots nobraukums parasti nav saistāms ar reālu ikdienišķu elektriskā velosipēda izmantošanu, kuru ietekmē ne mazums apkārtējo faktoru.
Kas ir Ah (ampērstundas)?
Ah (ampērstundas) būtībā apzīmē jaudu jeb, tēlaini izsakoties, tā ir akumulatora „degvielas tvertne”. Jo lielāks ir šis skaitlis, kas norādīts uz akumulatora, jo vairāk elektrības „ietilps”, jūsu elovelo akumulatorā, un Jūs varēsiet veikt lielāku attālumu.

Tas nozīmē, ka 12 Ah akumulators kalpos par 20% ilgāk nekā 10 Ah akumulators. Protams, ka augstāks Ah indeks uz akumulatora ir labāk, tomēr jāatzīst, ka šāds akumulators gan sver, gan arī maksā vairāk.
Kas var braukt ar elektrisko velosipēdu?
Lai gan elektriskais velosipēds juridiski ir parasts divritenis, tomēr elovelo silti ieteiktu ļaut izmantot elektriskos velosipēdus no 14 gadu vecuma.
Vai akumulators uzlādējas braukšanas laikā?
Pašreiz lielākā daļa elektrisko velosipēdu neatjauno elektrības krājumus braukšanas laikā. Tas ir saistīts ar šādas tehnoloģijas augstajām izmaksām, papildus svaru. Šāda elektrības atjaunošanās labākajā gadījumā spētu ietaupīt Jums 10% no izmaksām, salīdzinot ar akumulatora pilnīgu uzlādi tikai no elektrības tīkla. Būtībā sanāk tā, ka Jūs patērētu vairāk enerģijas, lai uzlādētu akumulatoru, nekā reāli akumulatorā ielādētu.

Visi mūsu elektriskie velosipēdi iegūst savu enerģiju no akumulatora, kas uzstādīts velosipēdam, kuru savukārt ir iespējams uzlādēt mājās vai darbā, pieslēdzot ar speciālu lādētāju pie parastās kontaktligzdas.
Cik daudz elektrības tiek patērēts, lai pilnībā uzlādētu akumulatoru?
Pilnīga akumulatora uzlāde izmaksā aptuveni 0,2 – 0,3 LVL (2012. gada cenas, rēķinot, ka 1KWh/0,1 LVL). Jāatceras, ka pat, ja Jūs elektrisko velosipēdu neizmantojat, ir nepieciešams tā akumulatoru uzlādēt vismaz reizi mēnesī.
Cik ilgā laikā var uzlādēt akumulatoru?
Akumulatora uzlādēšana parasti aizņem aptuveni 4-6 stundas (no praktiski tukša līdz pilnībā pielādētam), šis rādītājs var atšķirties atkarībā no akumulatora kapacitātes. Mēs iesakām sekot līdzi akumulatora uzlādes līmenim un Litija Jonu akumulatoru regulāri uzlādēt arī tad, ja tas netiek izmantots (vienu reizi mēnesī). Neatstājiet to „tukšu” ilgu laika periodu, jo, ja akumulatorā nav elektrības, tas samazina akumulatora ekspluatācijas termiņu un tā kapacitāti.
Cik ātri es varu pabraukt ar elektrisko velosipēdu?
Eiropas Savienības likumi nosaka, ka elektriskais velosipēds var palīdzēt (asistēt) Jūsu braukšanu ar ātrumu līdz 25 km/h. Toties, ja Jūs vēlaties braukt ātrāk, tad Jūs to varat darīt, tikai šajā gadījumā elektriskā velosipēda motors Jums nepalīdzēs, tas atslēgsies, un Jūs brauksiet kā ar parastu velosipēdu.
Daži velosipēdi ir aprīkoti ar lukturiem, kuru barošanu nodrošina akumulators. Kas notiek, kad akumulators ir tukšs?
Gaisma turpina degt pat vairākas stundas pēc tam, kad akumulators vairs nedarbina elektromotoru, jo lukturiem nepieciešamais elektrības daudzums ir niecīgs salīdzinājumā ar elektrības daudzumu, kuru patērē elektromotors braukšanai.

Retos gadījumos, ja velosipēds ir darbojies ar ļoti lielu slodzi, piemēram, karstā dienā ilgi braucis kalnā, akumulators pārkaršanas draudu dēļ var automātiski atslēgties un pārtraukt elektrības piegādi jebkuriem patērētājiem, tai skaitā elektromotoram un gaismām – jāatzīmē, ka tas notiek ļoti retos gadījumos.
Kāpēc man jābrauc ar elektrisko velosipēdu?
Ekonomija

Salīdzinot elektrisko velosipēdu ar motocikliem un automašīnām, tas ir pasakaini lēts un ekonomisks transporta līdzeklis. Tā galvenās izmaksas ir 0,2 – 0,3 LVL (2012. gads) par pilnu akumulatora uzlādi.

No likumdošanas viedokļa elektriskais velosipēds ne ar ko neatšķiras no parasta velosipēda, tādēļ nav jāuztraucas par tādiem citu transporta līdzekļu vadītājus tracinošiem, pastāvīgi pieaugošiem izdevumu posteņiem kā ceļu nodokļiem, transporta nodokļiem, stāvvietām, apdrošināšanām u.c. Lielākā daļa no elektriskā velosipēda detaļām ir standarta velosipēda detaļas, tādēļ arī ikdienas apkopes, tādas kā riepu un bremžu maiņa, liksies ļoti lētas salīdzinājumā ar auto remontu un tehnisko apkopi.

Veselība un kalni

Ir pieņemts uzskatīt, ka parastais velosipēds uztur Jūs labā fiziskā formā. Tas, protams, ir pilnīga un absolūta patiesība, un ļoti no svara ir tas, cik daudz un bieži Jūs to izmantojat. Svarīgi ir atcerēties, ka braukšana ar elektrisko velosipēdu sagādā braukšanas prieku, baudu arī kalnainā apvidū un arī vējainā laikā, tādēļ arī elektrisko velosipēdu īpašniekiem ir tendence biežāk braukt ar elektrisko velosipēdu nekā ar parasto velosipēdu. Elektriskā velosipēda motors nodrošina/ var aiztaupīt vairāk par pusi no piepūles, kuru velosipēdists izmanto. Un, protams, regulāras fiziskās aktivitātes nozīmē arī vairāk vingrinājumu.

Ja Jūs vēlaties kādu smagāku fizisku slodzi, Jūs vienmēr varat pārslēgt motoru uz zemāku asistences/ palīdzības līmeni vai izslēgt to pavisam.

Jautrība

Tas ir brīnišķīgi – jauki pavadīt laiku, braucot ar elektrisko velosipēdu. Ja Jūs vēl ne reizi neesat braukuši ar elektrisko velosipēdu, tad atklāsiet, kāds tas ir prieks un bauda no svaigā gaisa, braucot ar savu elektrisko velosipēdu, bez smaga darba un, piemēram, visiem mopēdu un motorolleru uztraukumiem, bez dūmiem, mehāniskās sarežģītības, trokšņa un izmaksām.

Pēc pirmā brauciena ar elektrisko velosipēdu cilvēki plati smaida un komentē šo braucienu, ka tas ir tāpat kā braukt ar parastu velosipēdu, tikai kāds ar lielu draudzīgu roku Tevi stumj uz priekšu, kad Tu to vēlies.

Svīšana varbūt nav nekāda nopietna problēma, ja Jūs esat devies nesteidzīgā izbraucienā, tomēr, braucot uz darbu, šī ķermeņa īpašība visticamāk ir jāņem vērā. Elektriskais velosipēds novērš šo problēmu un ļauj braucējam valkāt savu parasto apģērbu, un patiešām izbaudīt braucienu kā ceļojumu.

Ja Jums ir vai ir bijis parastais velosipēds, bet pārāk bieži sāk likties, ka tas prasa par daudz spēku un braukšana ar to pārvēršas par smagu darbu, tad Jums tiešām ir jāpamēģina elektriskais velosipēds. Pēkšņi Jūsu ikdienas braucieni liksies uz pusi tuvāki/ īsāki un kalni, kas bija tik augsti, būs brīnumainā kārtā saplacināti un zemāki.

Domāsim un rīkosimies zaļi

Elektriskā velosipēda izmantošana ir labākais veids, kā pārtraukt autobraukšanas ieradumu. Vidējais brauciena attālums parasti ir aptuveni 5 – 15 km, un katru dienu mēs šādus braucienus veicam simtiem un tūkstošiem – uz darbu, uz veikalu un atpakaļ utt. Šos braucienus var viegli veikt arī ar elektrisko velosipēdu, pie tam nepiesārņojot apkārtējo vidi un vēl ietaupot laiku, ko, braucot ar auto, pavada, stāvot satiksmes sastrēgumos (elektriskais velosipēds ir straujāks par automašīnu un uz to neattiecas satiksmes sastrēgumi).