Tūrisma ziņu portāls Travelnews.lv

Oficiālā lapa
Ieteikt
 131

Balttour 2013. Mani novērojumi

Nenoliegšu, ka vislielākais prieks šogad par novadniekiem. Latgale ar gaumi! - Tā man akurāt gribētos teikt mazliet papildinot vienus no izstādes pārstāvjiem - Līvānu amatniecības izstrādājumu zīmolu „ArGaumi”. Prieks, ka Latgales tūrisma uzņēmumi attīstās, sadarbojas, piedalās projektos un katru gadu parāda arvien labāku rezultātu. Atskatoties uz iepriekšējām Balttour izstādēm, ir acīmredzams, kā no nelielas pašdarbības un plānām melnbaltām skrejlapiņām tūrisma nozare Latgalē augusi līdz attīstītiem uzņēmumiem ar mērķtiecīgu stratēģiju un mūsdienīgu komunikāciju - no idejas un produkta līdz kvalitatīvam un pārdomātam reklāmas materiālam. Taču tā, protams, nav virsotne, vēl daudz kur roka jāpieliek, vēl daudz kas jāparāda. Tādēļ jau arī augam.
„Latgale caur amatu prasmi” – šis veiksmīgi pozicionētais tūrisma piedāvājums auga un veidojās jau vairākus gadus un šobrīd sasniedzis optimālo līmeni. Manas personīgās simpātijas izpelnās Latgales tematisko ciemu projekts (Višķu amatnieku ciems, Turku pagasta pirts ciems u.c.). Ak, jā – vēl Līvāni, kas drukātajos reklāmmateriālos šogad akcentējuši savus krāšņos stikla muzeja eksponātos. Tā gan ir, dzirdam – Līvāni, domājam – stikls.
Taču nule kā ir parādījusies vēl viena būtiska paralēle Latgales tūrisma piedāvājumā, kas nākotnes perspektīvā prognozē augstvērtīgu kultūras dzīves piedāvājumu. Tas ir Marka Rotko laikmetīgās mākslas komplekss Daugavpilī, kura atklāšana paredzēta šī gada aprīlī, un Austrumlatvijas koncertzāle Rēzeknē, kas savu darbu sāks vasarā. Te nu jāatkārto pie Daugavpils stenda izstādē noklausīta replika: „Nu gluži kā Eiropā!”. Man kā latgalietei gribas atcirst – „a par kū nā!?” Gaidīsim, brauksim ciemos, skatīsim, ievērtēsim.

Tas nu par Latgali. Aizkavējos tur visilgāk. Bet par izstādi kopumā – bija viena dikti spilgta iezīme. Teikšu tā – vīns šogad lija aumaļām.:) Latvieši izrādās ir īsta vīndaru tauta. Nu jau vairs ne tikai Sabile un slavenais Vīna kalns. Paši ar savu vīnu lepojas un dāsni aicina degustēt arī Līgatne, Smiltene, Aizpute... aš Preiļi naatpalīk! (molači!)

Ar vārdu sakot bija daudz gan sen pazīstama, gan jaunu pārsteigumu. Kā vieni, tā otri – patīkami.
Ik pa laikam sevi manīt lika nu jau iedzīvojies un atpazīstams zīmols „mammadaba” – prasmīgi, interesanti un galvenais - ļoti draudzīgi iepazīstina ar dabas bagātībām.
Arvien apsveicami izceļas mans favorīts – Līgatnes takas un pēdējos pāris gados sevi ļoti pārliecinoši pietikušais Līgatnes tūrisma piedāvājums kopumā. (Aizbrauciet uz Vienkoču parku! Nu aizbrauciet, aizbrauciet!)

Vēl runājot par dabu un par takām. Pievērsu uzmanību atpūtas bāzes „Valguma pasaule” (Engures novads, Smārde) piedāvājumam – Baskāju taka. Pirmā Baltijā. Lūk, veselīgs piedzīvojums ar kailām kājām pa dažādām virsmām dabā. Nekas sevišķs? Bet pieteikums interesants.
Ja par atmiņā paliekošāko stenda noformējumu – tad laikam Sabile. Mākslinieciski līdz pat sīkumam, koši un temperamentīgi, bet tajā pašā laikā latviski. Kā teica pašas meitenes – tas nav noformējums, mēs tā dzīvojam! Sabilē, pilsētā ar odziņu – kā vēsta sauklis.

Lillas Lavander. Par to, ka Latvijā audzē lavandu, daudzi uzzināja tikai pagājušajā gadā, ar pārsteigtu jautājumu „vai tiešām Latvijā?” aplūkojot krāšņas fotogrāfijas, kas parādījās lielākoties sociālajos tīklos. Skaists un drosmīgs sākums. Jāvēl veiksmes un jāgaida iespēja iepazīties tuvāk un dzirdēt vairāk.

Ak, jā, aizrāvusies ar Latvijas tūrisma piedāvājumu, atskārtu, ka laika pasaules tūrisma hallei vairs pavisam nav daudz. Taču paspēju novērtēt tuvāko kaimiņu – Lietuvas un Igaunijas – arvien daudzveidīgāko piedāvājumu un joprojām acīmredzami pieaugošo interesi par Latvijas tūristu. Dominē rekreatīvais tūrisms un SPA piedāvājumi.

Turpretī pamanīju, ka kaut kā trūkst. Somija šogad nebija. Pirmajā brīdī pārsteigums, bet tad padomājot, tam varētu būt visai loģisks skaidrojums. Iespējams, ka somi jau ir nosmēluši un stabili piesaistījuši savu vēlamo Latvijas izejošā tūrisma segmentu, ņemot vērā jau daudzu iepriekšējo gadu Somijas profesionālo un ļoti mērķtiecīgo darbu mūsu tūrisma tirgū. Vēl tad, kad latvieši sapņoja par Ķīnas tūristu piesaisti...