IMPRO CEĻOJUMI

Brauciens uz Ēģipti un Izraēlu 2012. gada janvāra sākumā

Raimonds
Ievietots: 14. apr 2012 22:14

Es, Raimonds Rozenfelds, šim braucienam sevišķi negatavojos. Tas notika spontāni saņemot izdevīgu piedāvājumu no tūrisma kompānijas „Hot Travel”. Tas bija klasisks čartera lidojums uz 7 dienām. Izlidoju no Rīgas lidostas ar kompānijas „Smartlunx Airlines” lidmašīnu „Airbus A320” 2012. gada 1. janvāra rītā un atgriezos Latvijā ar tās pašas aviokompānijas lidmašīnu pēc 7 dienām 2012. gada 8. janvāra vakarā. Rīgas lidostā (turpmāk-RIX) ierados biļetē norādītajā datumā un laicīgi, lai reģistrētos un izņemtu iekāpšanas karti (Bording pass), kā arī izietu lidostas drošības pārbaudes. Bagāžas reģistrēšana man nebija nepieciešama, jo parasti cenšos ceļot bez tās, lai netērētu lieku laiku tās saņemšanai un izvairītos no tās pazaudēšanas vai sabojāšanas riskiem. Visas drošības pārbaudes izgāju bez problēmām, lidmašīnā arī nokļuvu sekmīgi, un lidojums varēja sākties. Lielākā daļa lidmašīnas pasažieru bija nerunīgi un ar drūmām sejām, jo visu nakti bija svinējuši Jaunā 2012. gada iestāšanos lietojot dažādus alkoholiskus dzērienus. Lidmašīnā gan tos neviens nelietoja, vismaz šī raksta autors to neredzēja. Lidojums pagāja sekmīgi un vakara pusē vispirms nolaidāmies Hurgadas lidostā, kur tika izlaista daļa pasažieru. Uzreiz pēc tam pacēlāmies un pārlidojām pāri Sarkanajai jūrai uz Šarmelšeihas lidostu, kur mans lidojums beidzās ar ierašanos galamērķī. Pēc reģistrēšanās un Ēģiptes vīzas uzlīmes saņemšanas ar tūrfirmas „Novatours” organizēto mikroautobusu tiku nogādāts uz savu pasūtīto viesnīcu. Biju pasūtījis vislētāko pieejamo viesnīcu ar iekļautajām brokastīm, jo uzturēties tajā daudz neplānoju, bet vēlējos izmantot maksimāli daudz piedāvāto ekskursiju, lai apskatītu mani interesējošos Ēģiptes objektus un vietas. No Šarmelšeihas kūrorta apmeklēju šādas papildus ekskursijas: 1. Sinaja jeb Mozus kalns un Svētās Katrīnas klosteris. Izbraucu no viesnīcas vakarā ar mikroautobusu kopā ar saformētu tūristu grupu un vairāku stundu garumā veicām apmēram 250 km garo ceļu līdz Sinaja jeb Mozus kalnam, jo literatūrā atrodami dažādi šīs vietas nosaukumi. Pēc tam notika uzkāpšana šajā kalnā, lai sagaidītu saullēktu ap 05:30. Kalnā uzkāpu sekmīgi un sagaidīju saullēktu tā virsotnē. Pēc tam gida pavadībā devos atceļā kopā ar tūristiem no dažādām valstīm un tūrisma grupām. Pēc nokāpšanas no kalna apskatīju Svētās Katrīnas klosteri un devos atceļā ar to pašu mikroautobusu un tūrisma grupu. Vakara pusē atgriezāmies Šarmelšeihā. Tas bija 1 dienas brauciens. Uzreiz pēc atgriešanās devos peldēties Sarkanajā jūrā izbaudot tās burvību. 2. Ras-Muhamad nacionālais parks. Nākamajā dienā devos 1 dienas ekskursijā izbraucot no rīta un pēcpusdienā atgriežoties viesnīcā. Ekskursijas laikā tika apskatīti koraļļu rifi, bija iespēja nirt pie tiem, apskatīju Mangru augu (līdzīgi kā ekvatoriālajos džungļu reģionos) audzes. Bija iespēja apskatīt vietējo dabu un vairākas reizes peldēties Sarkanajā jūrā un atsevišķās parks ūdenskrātuvēs ar dažādu temperatūru. 3. Nāves jūras, Eilatas kūrorta un Jeruzalēmes apmeklējums. Ekskursijas ilgums 1 diena un 2 naktis. Izbraucām no Šarmelšeihas vēlu vakarā un šķērsojām Ēģiptes – Izraēlas robežu naktī. Robežas šķērsošana rūpīga un ilga, sevišķi no Izraēlas puses. No rīta apmeklēju Eilatas kūrortu un peldējos nāves jūrā. Vēlāk kopā ar ekskursijas grupu ar autobusu devāmies uz Jeruzalemi. Dienas laikā apskatījām Jeruzalemes pilsētu, tās svarīgākās apskates vietas. Vēlāk devāmies uz Betlēmi apskatīt Kristus dzimšanas baznīcu. Betlemē tika nodrošinātas arī vakariņas, kas tika iekļautas ekskursijas izmaksās. Tā kā Betlēme atrodas palestīniešu pašpārvaldes teritorijā, to no Izraēlas šķir ap 6 metru augsts žogs un Izraēlas aizsardzības spēku (IDF) apsardze. Mūsu tūristu autobusu IDF tur ielaida un izlaida bez problēmām. Pēc Betlēmes apmeklējuma devāmies atceļā un bez problēmās atgriezāmies Šarmelšeihā, jo atpakaļceļā robežkontrole bija atvieglota. 4. Jāšana ar kamieļiem tuksnesī. Viena vakara ekskursija. Iespēja jāt ar kamieļiem Šarmelšeihas tuvumā. Ekskursijas laikā bija iespēja izbaudīt tuksneša burvību jājot uz kamieļa, kā arī dzert tēju beduīnu teltī tuksnesī. 5. Luksoras apmeklējums. Ekskursijas ilgums bija 1 diena un 2 naktis. Izbraucām no viesnīcas ap 03:00 no rīta, izlidojām no Šarmelšeihas lidostas uz Luksoru ar Ēģiptes nacionālās aviokompānijas „Petroleum Air Services”4 dzinēju Kanādā ražotu propelleru lidmašīnu „De Havilland Dash7”. Ņemot vērā lidmašīnas maksimālo ātrumu 436 km/h lidojums ilga 1 stundu un beidzās ar nolaišanos Luksoras lidostā. Visu turpmāko dienu pavadīju apskatot Luksoras vēsturiskās vietas no faraonu laikiem. Ekskursijas laikā tika organizēta arī papildus ekskursija uz banānu, cukurniedru, apelsīnu, banānu un mandarīnu plantāciju, kur bija iespēja iepazīties ar šo augu audzēšanas procesu un baudīt šos augļus organizētās maltītes veidā. Vēlu vakarā izlidojām no Luksoras lidostas un naktī atgriezāmies Šarmelšeihā, kur sakomplektētās grupas locekļi tika izvadāti pa viesnīcām. Daži raksta autora ceļojuma padomi par Ēģipti: 1. Uzmanīt savas mantas no uzmācīgiem pārdevējiem un kabatas zagļiem un citā aizdomīgām personām. 2. Lietot tikai tīru fasētu ūdeni, ko var iegādāties 7 litru plastmasas traukos pa 1 USD par trauku, jo dzeramais ūdens tur bieži ir sliktas kvalitātes. 3. Tūristu vietās daudz kontrolposteņu un bruņotas apsardzes. Arī tūristu autobusus bieži pavada bruņota Ēģiptes tūrisma policijas un/vai Bruņoto spēku apsardze. Jāatceras, ka tūristus nepārtraukti novēro un uzmana. Vairāk ekskursijas šī brauciena laikā apmeklēt neizdevās. Diemžēl braucieni uz piramīdām un Kairu šajā laikā organizēti netika, jo Ēģiptes galvaspilsētā notika pret valdību vērstas demonstrācijas. Peldējos Nāves jūrā. Sarkanajā jūrā peldējos katru dienu, citas dienas pat vairākas reizes. Klimats bija burvīgs – dienā līdz +25 grādi C, bet naktī ap 0 grādi Celsija, kā tas parasti ir tuksnešos ar karstām dienām un vēsām naktīm. Ceļojuma izmaksas bija 270 LS par standarta uzturēšanās paketi un 400 USD par papildus ekskursijām. Esmu priecīgs un pateicīgs Dievam par brīnišķīgo ceļojumu un labprāt došos līdzīgos ceļojumos arī nākotnē. Raimonds Rozenfelds